
بررسی روند مدیریت کیفیت جامع (TQM) در رستوران های مک دونالد
نوع فایل: WORD(قابل ویرایش)
تعداد صفحات:8
سال انتشار:1395
چکیده
دابلیو ادوراد دمینگ،پدر انقلاب كيفيت مفهوم مدیریت را به نام مدیریت کیفیت جامع (TQM) معرفی کرده است. این روش مدیریت از صنایع ژاپنی در دهه 1950 آغاز شد و از اوایل دهه 1980 در غرب محبوب یافت. TQM یک روند برای یک سیستم متمرکز بر مشتری است که تمام کارکنان را در تمامی ابعاد شامل می شود. مشارکت کارکنان ، تمرکز بر مشتری، معیارسنجی و پیشرفت مستمر چهار معیار اصلی برای TQM می باشد. بعلاوه، برخی روش های…