دانلود مقاله کاربرد تکنیک های داده کاوی در مدیریت ریزش مشتری
خلاصه
طی سال های اخیر نحوه ارتباط سازمان با مشتریانش به عاملی کلیدی برای ایجاد مزیت رقابتی و مؤلفهای اساسی برای بقا در بازار تبدیل شده است. مفاهیمی چون جذب، حفظ، وفاداری و رضایت مشتری در بسیاری از سازمانها نهادینه شده و درک و سنجش آنها مترادف با موفقیت تعبیر شده است. طبق تحقیقات انجام شده، جذب مشتریان جدید 5 تا 6 برابر حفظ مشتریان موجود هزینه بر است ] 1 [ . از این رو، حفظ مشتریان یکی از مهمترین راهبردهای بازاریابی سازمانها برای بقا به شمار…